Dużo pracujesz, a potrzebujesz ćwiczeń?

Jesteś osobą wiecznie zabieganą, przechodzącą z jednej pracy do drugiej bądź zostającą do późna w biurze. Nic zatem dziwnego, że ani nie masz czasu, ani nawet ochoty wychodzić na siłownię. Tymczasem jest na to sposób – skoro tyle pracujesz, to z całą pewnością będziesz mieć środki, by urządzić swoją własną, osobistą siłownię w domu. Zanim jednak zabierzesz się za jej urządzanie sprawdź, o czym warto pamiętać, a o czym absolutnie nie powinniśmy zapominać. Sprzęt fitness musi być dobrany odpowiednio, podłoga powinna być wytrzymała, a Ty sam powinieneś zapewnić sobie jak najlepsze warunki, w których możesz odbywać trening. Zacznijmy od podłogi.

Jaka powinna być podłoga w domowej siłowni? Przede wszystkim bezpieczna! Nie chcesz chyba poślizgnąć się i nabawić się kontuzji, która na długi czas wyeliminuje trening z Twojego życia. Dlatego właśnie podłoga na siłowni powinna charakteryzować się takimi właściwościami, jak odporność na uderzenia, ścieranie, zarysowania. Musi mieć ona powłokę antypoślizgową i być łatwa w utrzymaniu czystości. Co jest też ważne i co docenisz po jakimś czasie – takowa podłoga winna wygłuszać dźwięki. Dzięki temu będziesz mniej skrępowany na początku ćwiczeń. Co więcej, musi być ona sprężysta – wówczas jest mniejsze prawdopodobieństwo, że podczas upadku nabawisz się kontuzji. Co więcej, Twoje ruchy będą bardziej dynamiczne. Możesz przyjrzeć się temu, jak wyglądają podłogi w siłowniach bardziej profesjonalnych. Robi się je z granulatu gumowego bądź z drewna, które umieszczone jest na matach elastycznych. Zadajesz zatem pytanie: to z czego ja mogę skorzystać w domu? Najlepszym rozwiązaniem jest podłoga korkowa – to taki materiał, który doskonale tłumi hałas, jest porowaty (a zatem się nie poślizgniesz) a Twoje ruchy będą amortyzowane.

Ważny, o ile nie najważniejszy, jest odpowiedni sprzęt. Co najlepiej będzie się sprawdzać w domowej siłowni? Przede wszystkim rowerek treningowy – jest on niewielki, a jednocześnie możesz na nim efektownie wyćwiczyć mięśnie łydek, ud oraz pośladków. Przyjrzyj się również atlasowi – dzięki niemu możesz zwiększać swoją siłę, wyrabiasz bowiem mięśnie klatki piersiowej, grzbietu, barków oraz bicepsów. Dla niektórych nie będzie to jednak zbyt wygodne rozwiązanie, biorąc pod uwagę wymiary atlasu, który jest dość spory. Jeżeli na co dzień pracujesz w biurze, to konieczna będzie tutaj bieżnia. To na nich będziesz spacerować i biegać, ćwicząc mięśnie łydek, ud i pośladków. Panie zaś uwielbiają orbitrek – dzięki nim mogą bowiem połączyć ćwiczenia na rowerku, bieżni i stepperze. Pamiętaj o zasadzie rozmieszczenia sprzętów – powinny one stać w pewnej odległości od siebie, tak, ażebyś mógł się swobodnie poruszać po siłowni. 

Advertisements

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s